Zagreb kao centar kulture i kreativnosti! Datum objave: 21.04.2016.
Predstavljen projekt Mjesec kreativnih i kulturnih industrija - događanje kojemu je cilj pozicionirati Hrvatsku i Grad Zagreb u segmentu kreativnog i kulturnog proizvoda!
Mjesec kreativnih i kulturnih industrija projekt je koji će u razdoblju od 16. svibnja do 21. lipnja 2016.pod jednim identitetom objediniti mnogobrojna kulturna događanja u Zagrebu – izložbe, predstave, koncerte, ples, projekcije.
Osnovni cilj ovog projekta je da ono postane višegodišnje tradicionalno događanje koje će pozicionirati Hrvatsku i Grad Zagreb na karti Europe u segmentu kreativnog i kulturnog proizvoda ali isto tako osigurati veću vidljivost i razumijevanje važnosti sektora kreativnih i kulturnih industrija za razvoj gospodarstva i društva u cjelini.
Glavni pokretači manifestacije su Hrvatski klaster konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija, Hrvatska udruga poslodavaca, Turistička zajednica Grada Zagreba, Adria media Zagreb, Hrvatsko društvo skladatelja, Akademija likovnih umjetnosti i Creative industries Styria uz glavne partnere Predstavništvo EU komisije i Grad Zagreb.
Kulturne i kreativne industrije ključne su za hrvatsko gospodarstvo jer doprinose stvaranju novih i dodanih vrijednosti te jačanju konkurentnosti hrvatskog društva, kulture i gospodarstva, no govornici su naglasili kako značaj ovog sektora još uvijek nije prepoznatu dovoljnoj mjeri.
Mjesec kreativnih i kulturnih industrija će upravo iz tog razloga kroz 25 renomiranih događanja na 30 lokacija u u Zagrebu javnosti predstaviti 12 sektora kulturnih i kreativnih industrija od arhitekture, vizualnih, audio-vizualnih umjetnosti, baštine, dizajna, glazbe, primijenjenih iizvedbenih umjetnosti (kazalište, balet i ples), pa sve do medija, oglašavanja i tržišnog komuniciranja, knjiga i nakladništva te računalnih igara i novih medija.
Osim događanja na otvorenom, program će pružitii oko 40 radionica i predavanja s ciljem poticanja kreativnosti u poduzetništvu i inovacijama, educiranjao autorskim pravima i jedinstvenom digitalnom tržištu, shvaćanja kulture kao turističkog proizvoda i sl. Neki od projekata manifestacije su 2. Hrvatski summit kulturnih i kreativnih industrija, Komunikacijski foto punktovi, Dani novih ideja, projekti povezivanja kulturnih i kreativnih industrija i gospodarstva, godišnji sastanak EEN mreže sektorskog vijeća kreativnih i kulturnih industrija - Enterprise Europe Network kao i brojna glazbena događanja na Europskom trgu.
U ovo događanje aktivno su se pridružile ključne kulturne i kreativne institucije poput Hrvatskog narodnog kazališta, Muzeja za umjetnost i obrt, Muzeja suvremene umjetnosti, Akademije likovnih i Akademije dramskih umjetnosti, ali i najpoznatiji festivali i događanja kao što su Animafest, Tjedan suvremenog plesa, Svjetski dan glazbe, Zagreb book festival, Cest is'd Best, i mnogi drugi.
Cijelo događanje ima za cilj prepoznavanje, vrednovanje i poticanje izvrsnosti kako kreativnih i kulturnih industrija tako i gospodarstva i društva u cjelini ali i razvoj turističkog potencijala Grada Zagreba baziranog na kulturi.
Mjesec dana Zagreb će živjeti kreativnim i kulturnim duhom što može utjecati na dugoročan razvoj kulturnogidentiteta gradanalik najposjećenijim gradovima svijeta s jakimkulturnim i kreativnim identitetom koji suturistički atraktorii multiplikatori interesa.